Dokładamy wszelkich starań, aby lekcje matematyki były ciekawe, a uczniowie nie tylko zdobywali konieczną wiedzę teoretyczną, ale również potrafili ją wykorzystać w kontekście praktycznym. W minionym tygodniu na lekcjach matematyki uczniowie kl. IVb pod opieką p. mgr Katarzyny Kuciel realizowali projekt przedmiotowy „Remont sali lekcyjnej”. Zajęcia wymagały od uczniów i nauczyciela dużej aktywności i zaangażowania. Na lekcjach zastosowano wiele metod aktywizujących, które umożliwiały aktywne uczenie się, czyli uczenie się poprzez działanie, przeżywanie, poznawanie i odkrywanie.
Uczniowie podzieleni na grupy szacowali wielkość sali, mierzyli ją odpowiednimi narzędziami pomiarowymi m.in. metrem oraz laserowym urządzeniem i wykonywali rysunki w odpowiedniej skali. Następnie korzystając z nowoczesnych technologii oraz sprzętu pozyskanego w ramach projektu Humine tworzyli projekty przestrzenne sali lekcyjnej w aplikacji Sweet Home 3D. Doskonaląc umiejętności obliczania pół figur płaskich – liczyli powierzchnię podłóg, sufitów, ścian. Następnie odwiedzali strony internetowe sklepów z farbami, płytkami, panelami – wybierali, to co spełniło ich wymagania estetyczne, przeliczali jaką ilość muszą zakupić oraz ile zapłacić za malowanie, wykładanie płytek czy położenie paneli.
Po zakończeniu projektu wszyscy uczniowie mogą być doradcami w trakcie domowych remontów, a także przekonali się o użyteczności swojej wiedzy i umiejętności w życiu.
Uczniowie świetnie poradzili sobie z zadaniami, a etapy ich pracy możemy zobaczyć na poniższych zdjęciach.