Sześcian jest jedną z najbardziej rozpowszechnionych brył w otaczającej nas rzeczywistości. Jego regularne kształty i własności geometryczne powodują, że architekci, konstruktorzy, artyści chętnie sięgają po ten wielościan.
W dn. 6-7.06.2022r. uczniowie klasy 4b na lekcji matematyki poznawali pojęcie sześcianu, jego budowę oraz własności. Wykorzystywali modele sześcianów ze świata realnego i wirtualnego do tworzenia siatek sześcianów. Pani mgr Katarzyna Kuciel omawiając własności brył wykorzystywała związki matematyki z otaczającą rzeczywistością kładąc nacisk na rozpoznawanie brył w sytuacjach praktycznych.
Na początku zajęć uczniowie obejrzeli filmik Pi-stacja na temat własności sześcianu. Następnie w ćwiczeniu interaktywnym wykonanym w aplikacji GeoGebra rozkładali modele sześcianów. Aby przenieść się do świata brył wykorzystano na lekcji okulary VR, które szkoła pozyskała w ramach projektu HUMINE. Dzięki nim uczniowie wirtualnie budowali i oglądali bryły z różnej perspektywy. Pracując w grupach uczniowie za pomocą plasteliny i plastikowych rurek samodzielnie wykonywali modele sześcianów, które mogli rozłożyć wzdłuż krawędzi tak, aby otrzymać ich siatkę. Uczniowie na zajęciach dokumentowali swoje działania. Rysowali na kartkach różne siatki sześcianu, które z aplikacją GeoGebra odpowiednio kolorowali. Następnie wycinali siatki wielościanów oraz sklejali modele brył.
Na podsumowaniu zajęć uczniowie prezentowali swoje prace oraz wykonywali ćwiczenia w formie interaktywnej korzystając z aplikacji Quizziz.