Uczniowie klas drugich realizując treści edukacji technicznej zadali sobie pytania: Kto to wymyślił? Czy wynalazki są ważne dla człowieka? Celem nadrzędnym zajęć było ukazanie znaczenia osiągnięć techniki w dzisiejszym świecie oraz zagrożeń wynikających z ich przecenienia.
W trakcie zajęć uczniowie oglądali stare urządzenia, które nie dla wszystkich były znane. Mogły zaobserwować zmiany w technice i nowości usprawniające te urządzenia. Korzystali z różnych źródeł informacji a przy użyciu tablicy interaktywnej korygowali swoją wiedzę, rozwiązywali różne łamigłówki, krzyżówki oraz quizy m.in. na stronie wordwall.net.pl.
Kolejny etap zajęć to zabawa edukacyjnymi klockami konstrukcyjnymi SkriKit. Klocki te rozwijają nie tylko umiejętności manualne, ale także myślenie i wyobraźnię przestrzenną uczniów. Dają możliwość złożenia konstrukcji własnoręcznie na podstawie instrukcji. Taka zabawa bardzo pozytywnie wpływa na rozwój zdolności i koncentracji, organizacji miejsca pracy, planowania i wykorzystania różnego rodzaju połączeń w praktyce.
Zaprosiliśmy także na zajęcia pana Michała Mrzygłóda, nauczyciela matematyki i techniki, który wprowadził dzieci w świat robotyki. Zabawa z robotami, którą zaproponował bardzo spodobała się dzieciom. Wszyscy stwierdzili, że programowanie jest super! Podsumowując zdobyte wiadomości przygotowaliśmy w Wordzie plakat, który pokazywał najważniejsze wg dzieci wynalazki XXI wieku.
Zajęcia przeprowadziły: mgr Elżbieta Konstanty, mgr Edyta Szczygieł