W dniu 6 listopada odbyły się zajęcia z Design Thinking, skoncentrowane na problematyce ekologicznej. Cała lekcja była niesamowicie kreatywna i angażująca wszystkich uczniów klasy Va, która w ramach projektu i podpisanego Listu Intencyjnego z Firmą Wiśniowski realizuje zajęcia.
Główne etapy zajęć:
POZNANIE TEORII DESIGNE THINKING na przykładzie zanieczyszczenia Sądecczyzny
Identyfikacja ekologicznego problemu: Rozpoczęliśmy od identyfikacji problemu związanego z ekologią, który dotyczył Sądecczyzny. Dzieci miały okazję zgłosić własne obserwacje i refleksje na ten temat.
Burza mózgów: Przeprowadziliśmy burzę mózgów, podczas której badaliśmy różne sposoby rozwiązania wybranego problemu. Dzieci dzieliły się pomysłami i wspólnie doszliśmy do innowacyjnych rozwiązań.
Projektowanie urządzeń: Następnie przystąpiliśmy do projektowania urządzeń, które miały usprawnić proces oczyszczania Sądecczyzny. Każde dziecko miało szansę stworzyć własną koncepcję, co stanowiło nie tylko element edukacji, ale także inspirację do myślenia ekologicznego.
Budowa prototypów: Aby zobaczyć te koncepcje w praktyce, przeszliśmy do budowy prototypów urządzeń, korzystając z klocków Lego. To była fantastyczna okazja dla dzieci do przekształcenia swoich pomysłów w rzeczywistość.
Prezentacja: Każde z dzieci prezentowało swój wynalazek przed całą klasą – zdobywanie umiejętności autoprezentacji 😊
Dzieci miały okazję nauczyć się nie tylko o ekologii, ale także o procesie projektowania i pracy zespołowej.
Zajęcia przygotowała i poprowadziła Irmina Długopolska z projektu Naukowa Wioska Fundacji Horyzont 360.