Uczniowie klas pierwszych zainteresowani klockami skriKit, robotyką, postanowili wykorzystać to w realizacji projektu – „Wiosenny spacer z moim psem”. Wcześniej uczniowie marzyli o robotyce na zajęciach, ale teraz już to nie marzenie, lecz rzeczywistość. Nowe programy, projekty wspierane przez Dyrektora Szkoły pana Pawła Łabudę uatrakcyjniają zajęcia dydaktyczne, przybliżając ulubioną tematykę dzieciom. Uczniowie najbardziej lubią mówić o zwierzętach o tym, co jest w ich otoczeniu. Wiosna wręcz zachęca do spacerów, zabawy na świeżym powietrzu ze swoim psem. Tematyka projektu oparta jest o podstawę programową edukacji wczesnoszkolnej, bogaci ja i zachęca do poszukiwania nowych rozwiązań. Każdy chce mieć psa, a jeśli go nawet nie ma to lubi o tym marzyć, opowiadać korzystając z obserwacji własnego otoczenia. Te wspaniałe opowieści to nic innego jak praca nad słownikiem języka ojczystego, który jest barwny, posiada wiele ciekawych zwrotów, związków, które z łatwością można wykorzystać w rozmowie oraz wypowiedziach. Tym razem uczniowie zajęli się szczególnie rolą psa w życiu człowieka. Pies człowiekowi jest nie tylko przyjacielem, ale i obrońca, przewodnikiem, opiekunem. Na zajęciach komputerowych dzieci korzystając z programów układały zdania opisujące znaczenie różnych ras w pracy z człowiekiem. Ponadto w czasie turnieju, zabawy, zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem stron wordwall dzieci utrwaliły sobie różne rasy psów, ich zadania, pomoc jaką mogą nieść w czasie kataklizmów. Emocje okazywane przez uczniów świadczyły o dużym zainteresowaniu i zaangażowaniu przy omawianiu zagadnień. Uczniom dużo radości sprawiły zajęcia techniczne, plastyczne, kulinarne, gdzie tworzyły modele psów przypominając sobie ich budowę, charakterystyczne cechy znanych ras. Miły nastrój w czasie tych zajęć tworzyły piosenki, filmy edukacyjne, prezentacje multimedialne. Dużych wrażeń dostarczyły dzieciom kody QR. Skanując kod telefonem uczniowie poznawali nieznane rasy psów mogąc oglądnąć i przeczytać o nich informacje. Rasy psów, których nazwy nie pochodziły z języka polskiego, uczniowie przy pomoczy wyszukiwarki internetowej odszukiwali i sprawdzali ich poprawną wymowę. Tematyka projektu była realizowana także na zajęciach matematycznych, gdzie uczniowie na geoplanie przy pomocy figur geometrycznych projektowali modele psów.
Według uczniów pies zasługuje na miano najlepszego przyjaciela człowieka, jest lojalny, mądry, wierny, kochający. Jest jedynym stworzeniem na świecie, które kocha cię bardziej niż siebie.
Realizatorki projektu: mgr Anna Janur i mgr Beata Bukańska