2022.02.18 Lekcja przyrody w kl.3a

Jednym z podstawowych zadań w zakresie edukacji przyrodniczej jest  rozumienie i poszanowanie świata roślin i zwierząt. Parki narodowe to najwyższa i najskuteczniejsza forma ochrony przyrody. Powstają w miejscach, gdzie przyroda jest mało zmieniona. Parki tworzy się, żeby chronić całą przyrodę i walory krajobrazowe na określonym obszarze. 

Uczniowie klasy IIIa wraz z wychowawca zaprosili osobę, której pasją jest miłość do przyrody oraz wiara w naukę i potencjał dzieci. Pani Dyrektor mgr Lidia Zbieg przybliżyła uczniom tematykę parków narodowych, zwróciła uwagę na bogactwo świata roślin i zwierząt, piękno ojczystego krajobrazu oraz konieczność ich ochrony. Przedstawiona prezentacja oraz film pomogły uczniom w zapamiętaniu najistotniejszych wiadomości. Ponadto Pani Dyrektor chętnie odpowiadała na zaskakujące pytania dzieci, ukazując swoje szerokie  zainteresowania oraz ogrom wiedzy.

Prezentowanie treści edukacji przyrodniczej przy użyciu lapbooków doskonale sprawdza się w pracy zespołowej. Wybierając taka formę pracy uczniowie samodzielnie wyszukują najważniejsze treści, uporządkowują nowo zapoznane informacje oraz w sposób wizualny przedstawiają nabytą wiedzę, co wspomaga jej zapamiętanie.  Uczniowie klasy IIIa posłużyli się właśnie tą forma gromadzenia informacji tworząc dwuosobowe grupy. Dzieci chętnie współpracowały ze sobą opracowując najważniejsze wiadomości o wybranych parkach narodowych. W analizowanych treściach dotyczących wybranego parku, dzieci wyszczególniły takie informacje jak: województwo w który się znajduje, powierzchnię  charakterystyczne rośliny i zwierzęta oraz atrakcje. Przygotowały również logo parku które wraz z powyższymi treściami zapisanym na kolorowych fiszkach umieściły na dużych arkuszach, dbając o estetyczny wygląd całości. Utrwaliły nazwy parków narodowych w Polsce grając w memory.

Forma lapbooków spodobała się uczniom. Twórcze myślenie, kreatywność oraz współpraca sprzyjająco wpłynęły na rozwój ich osobowości oraz poszerzyły ich dotychczasową wiedzę na temat parków narodowych. Tak jak podkreśliła to Pani Dyrektor, edukacja przyrodnicza nie powinna być oderwana od bezpośredniego kontaktu z przyrodą. Nie ma bardziej wartościowego sposobu nauczania
o przyrodzie, niż bezpośrednie zetknięcie się z nią samą. 

Galeria zdjęć

IMG-20220220-WA0002.jpg
IMG-20220220-WA0003.jpg
IMG-20220220-WA0004.jpg
IMG-20220220-WA0005.jpg
IMG-20220220-WA0006.jpg
IMG-20220220-WA0007.jpg
IMG-20220220-WA0008.jpg
IMG-20220220-WA0009.jpg
IMG-20220220-WA0010.jpg
IMG-20220220-WA0011.jpg
IMG-20220220-WA0012.jpg
IMG-20220220-WA0014.jpg
IMG-20220220-WA0015.jpg
IMG-20220220-WA0016.jpg
IMG-20220220-WA0017.jpg