Edukacja prozdrowotna jest niezwykle istotna. Dzieci w klasie III A w czasie różnych zajęćː edukacyjnych, kulinarnych, sportowych, plastyczno-muzycznych uświadamiają sobie, że zdrowie jest bezcenne. Przekazywana dzieciom wiedza o zdrowiu kształtuje umiejętności i postawy promujące zdrowy styl życia. Uczniowie z dużym zaangażowaniem przystępują do realizacji zadań związanych ze zdrowym żywieniem.
Inscenizacje, zabawy ruchowe ze śpiewem, piosenki przypominają bogactwo witamin zawarte w owocach i warzywach. Kramik owocowo-warzywny z zagadkami zachęca dzieci do spożywania surówek i sałatek, picia soków.
Kolejny etap podróży dotyczy hasłaː ˮW zdrowym ciele, zdrowy duch,ˮ ćwicz z nami będziesz zuch.ˮ Zajęcia na pływalni, na hali sportowej podnoszą sprawność fizyczną maluchów, zachęcają do uprawiania sportu, udziału w konkursach i zawodach.
W następnych tygodniach kwietnia na uczniów czeka wymiana doświadczeń i odczuć podczas pierwszych wizyt u dentysty. Plakaty, kolorowe hasła, quizy sprawiają, że dzieci nie zapominają o codziennym myciu zębów i dbają o zdrowy jadłospis bogaty w mniejsza ilość cukru i niezdrowych słodyczy.
Uwiecznieniem całości projektu będzie obchodzenie święta ekologicznego ː „Dzień Ziemi ˮ.
Szczególną uwagę dzieci zwracają na znaczenie drzew w przyrodzie. W oparciu o filmiki i makiety przyrodnicze przedstawiają scenki ˮ Rozmowy z drzewem ˮ, układają listy dotyczące ochrony przyrody. Naczelną wartością preferowaną w tym kwietniowym programie jest zdrowie dzieci. Chodzio kształtowanie rozwoju zachowań prozdrowotnych, takich jak: racjonalne żywienie, aktywność fizyczna i higiena ciała.
Zdrowie jest dla człowieka wartością podstawową. W codziennym życiu często mówimy, że jest ono najważniejsze. Należy więc uczyć szacunku do zdrowia i samego siebie od najmłodszych lat.